Tarptautinio Bakalaureato Organizacijos (TBO) tikslas – ugdyti nuolat žinių siekiančius, išprususius, nuovokius ir aplinkai dėmesingus jaunuolius, kurie suvoktų ir gerbtų kultūrų skirtumus bei padėtų kurti geresnį ir taikesnį pasaulį. Šiam tikslui TBO kartu su mokyklomis, vyriausybėmis ir tarptautinėmis organizacijomis yra sukūrusi ir nuolat atnaujina ugdymo programas, išsiskiriančias aukštais akademiniais reikalavimais ir patikimu vertinimu. Pagal šias programas dirbančių viso pasaulio Tarptautinio Bakalaureato mokyklų mokiniai skatinami būti aktyvūs, rūpestingi, visą gyvenimą besimokantys žmonės, pripažįstantys, kad ir kitaip manantys gali būti teisūs.
Vakarų Lietuvoje Klaipėdos licėjus yra vienintelė gimnazija, kurioje vykdoma Tarptautinio bakalaureato programa. TB programos diplomą pripažįsta viso pasaulio universitetai, todėl mokymasis pagal šią programą – puiki galimybė pasiruošti studijoms geriausiuose pasaulio universitetuose.
Klaipėdos licėjus yra subūręs geriausius mokytojus, siekiančius nuolat tobulinti savo pedagoginę kvalifikaciją, sutelkiant dėmesį į dabarties mokyklai iškylančius iššūkius.
Mokyklos pedagogai
Nuo 9 klasės arba esant laisvų vietų nuo 10 klasės mokiniai gali pasirinkti mokymąsi pagal Tarptautinio bakalaureato (IB) parengiamųjų klasių programą. Mokymas(is) vyksta lietuvių ir anglų kalba. Įvairių mokomųjų dalykų mokymas(is) anglų kalba padeda tobulinti anglų kalbos įgūdžius. Mokiniai susipažįsta su tarptautinio bakalaureato programos filosofija, mokymosi metodais, atsiskaitymų už atliktus darbus tvarka. Parengiamojoje IB programos klasėje mokiniai ugdo mokslinės tiriamosios veiklos ir grupinio darbo įgūdžius. Mokiniai taip pat mokosi atsakomybės ir planuoti laiką – jiems yra skiriamos ilgalaikės savarankiškos užduotys. Taip ruošiamasi daugiakultūrei aplinkai, mokomasi kitų užsienio kalbų: prancūzų, vokiečių, ispanų kalbų ir kt. Asmenybės formavimo ir socialiniai įgūdžiai ugdomi, taikant esmines IB nepamokinės veiklos nuostatas ir principus (CAS).
Nuo 2021-2022 mokslo metų Klaipėdos licėjuje bus pradėta vykdyti tarptautinio bakalaureato programa (IB MYP).
Mokymas pagal šią programą vyksta lietuvių-anglų kalbomis, taikant dvikalbio ugdymo metodiką. Pirmenybę mokytis pagal šią programą įgyja dvikalbio ugdymo klases baigę pradinių ir 5 klasių mokiniai.
Nuo penktos klasės mokiniai gali pasirinkti mokymą(si) pagal dvikalbio (lietuvių-anglų) ugdymo programą.
Dvikalbio ugdymo programa išreiškia siekiamybę išmokyti abiejų kalbų kaip kokybiškos kalbinės veiklos: suprasti kalbančius ir pačiam būti adekvačiai suprastam, skaityti ir rašyti abiem kalbomis.
Mokiniai, lankantys dvikalbio ugdymo klases, mokosi ir antrosios užsienio kalbos (rusų, vokiečių, prancūzų, ispanų ir kt.). Mokymas(is) pagal dvikalbio ugdymo programą mokiniams padės pasiruošti nuo 6 klasės mokymui(si) pagal tarptautinio bakalaureato (IB MYP) programą.
Kaip vyksta mokymas?
Dvikalbio ugdymo klasėse skiriamas didesnis anglų kalbos pamokų skaičius, kitų mokomųjų dalykų mokymas vyksta gimtąja kalba, palaipsniui vis daugiau pamokose vartojant anglų kalbą. Kalbindamas mokinį pedagogas remiasi jo žodynu, tačiau pamažu jį plečia: sudaro sudėtingesnes frazes, skaito tekstus, kuriuose yra neaiškių, tačiau iš konteksto suprantamų žodžių ir kt. Vaikams taikomas „lygiagretus kalbėjimas“, „grįžtamojo ryšio“ metodai, taikomi išplėtimo, patikslinimo, perfrazavimo metodai ir kt.
Kaip organizuojame ugdymą?
Teksto kūrimo laboratorija;
Nuo skaitovo iki skaitytojo;
LEGO robotika;
Robotika pažengusiems;
Web puslapių kūrimas,
Kelionių geografija;
Italų kalbos būrelis „Benvenuti“;
Jaunimo teatro studija;
Šiuolaikinio šokio grupė;
Dainavimo studija;
Šachmatų būrelis;
Gamtos bičiuliai;
Lėkščiasvydis;
Badmintonas;
Futbolas ir kt.
Mokykloje kasmet mokiniai renka mokinių prezidentą ir senatą, kurį sudaro mokinių atstovai iš skirtingų klasių. Tai kūrybiška, iniciatyvi komanda, aktyviai dalyvaujanti mokymo organizavimo procesuose, atstovaujanti mokinių interesams, siekianti mokyklos mokinių gyvenimą padaryti įdomesnį ir smagesnį.
Klaipėdos licėjaus mokiniai ir mokytojai daug metų dalyvauja tarptautiniuose projektuose ir įvairiose mainų programose. Aplankyta daug šalių – Austrija, Italija, Vokietija, Suomija, Prancūzija, Ispanija, Turkija, Portugalija ir kt. Tokių projektų nauda didžiulė: mokiniai, tobulindami savo užsienio kalbų įgūdžius, gyvai susipažįsta su skirtingų šalių kultūromis, per įvairiausias integruotas meno, inžinerijos, socialines ir sportines veiklas ugdo savo kūrybiškumą, socialines emocines kompetencijas, o pedagogai aktyviai perima ir parveža į Klaipėdos licėjų geriausių Europos mokyklų patirtį.
Tarptautinės mokinių mainų programos padeda mokytis kalbų gyvai, geriau pažįstant tos kalbinės aplinkos kultūrą. Klaipėdos licėjaus vadovų ir užsienio kalbų mokytojų iniciatyva vyksta mokinių ir mokytojų mainai bei bendradarbiavimas su geriausiu Pietų Italijos Sicilijoje veikiančiu Termini Imerese Nicolo Palmeri gamtos mokslų licėjumi, garsiu Prancūzijoje Paryžiaus licėjumi, Suomijos Lapenranta licėjumi, Anglijos St. Edmunds privačiu koledžu, Hallfieldo ir King E‘dvards privačiomis mokyklomis.
Dalyvavimas tarptautiniuose ES projektuose – puikios galimybės tobulėti ne tik mokiniams, bet ir mokytojams. Toks ES projektas kaip „Mokymo proceso modernizavimas – gyvybiškai svarbus šiuolaikinės europietiškos mokyklos veiksnys“ suteikė galimybę savo profesines kompetencijas tobulinti net 18 įvairių mokomųjų dalykų pedagogų, dirbančių 1-12 Klaipėdos licėjaus klasėse. Taip pat Klaipėdos licėjaus vadovai ir mokytojai vykdė stebėsenos vizitus geriausiose Europos mokyklose. Kadangi mokymai Europos šalyse vyksta anglų kalba, licėjaus pedagogai gilindami metodines žinias kartu tobulina ir savo anglų kalbos įgūdžius. Tai itin svarbu Klaipėdos licėjaus pedagogams, šalia valstybinės bendrojo ugdymo programos vykdantiems ir tarptautinio bakalaureato (IB) programą, kurios mokymas vyksta anglų kalba. Visi IB programoje pasiruošę dirbti „Klaipėdos licėjaus“ pedagogai dalyvavo net 31 profesinio vystymosi kursuose įvairiose Europos šalyse, lankė intensyvius anglų kalbos mokymo kursus Lietuvoje ir užsienyje, gavo sertifikatus, patvirtinančius jų kvalifikaciją dirbti pagal Tarptautinio bakalaureato programą. Taip pat beveik visi pedagogai dalyvavo stebėsenos vizituose užsienio mokyklose, kuriose ši programa sėkmingai vykdoma, susipažino su mokyklų, vykdančių IB programas, ugdymo praktika. Mokytojai patirties sėmėsi Suomijoje, Anglijoje, Danijoje, Švedijoje, Italijoje, Vokietijoje, Lenkijoje, Prancūzijoje, Belgijoje ir kt.
Su Suomijos, Prancūzijos ir Anglijos tarptautinio bakalaureato programą vykdančiomis mokyklomis bendradarbiavimas vyksta iki šiol.
Mokykloje tiekiamas tik šviežias ir įvairus maistas. Ypatingą dėmesį skiriame produktų derinimui.
Vaikams, turintiems alergijų, netoleruojantiems tam tikrų produktų, šeimose pasirinkusiems kitą valgymo filosofiją, sudaromas atskiras mitybos planas.