Siekti, kad kiekvienas Klaipėdos licėjaus mokinys taptų asmenybe, trokštančia pažinti, gebančia kurti, išsiskiriančia pasiekimais, nuolat stiprinančia asmens laimei ir sėkmei svarbius gebėjimus, atvirumą pasauliui ir pasirengusia savarankiškai veikti šiuolaikinėje žinių visuomenėje.
Klaipėdos licėjus yra subūręs geriausius mokytojus, siekiančius nuolat tobulinti savo pedagoginę kvalifikaciją, sutelkiant dėmesį į dabarties mokyklai iškylančius iššūkius.
Mokyklos pedagogai:
Savarankiškumas. Mes tikime, kad kiekvieno vaiko intelektinis augimas prasideda nuo gebėjimo savarankiškai ieškoti sprendimų, turėti savo nuomonę ir atsakingai ją išsakyti, mokėti išgirsti kitas nuomones ir ieškoti konsensuso.
Darbštumas. Ateitis prasideda dabar. Ugdydami ateities lyderius turime suformuoti teisingą požiūrį, kad geriausiems rezultatams pasiekti reikia ilgalaikių tęstinių pastangų ir pasišventimo.
Draugiškumas. Vaikai anksti turi suprasti ir pajausti, kad gyvenime jie visada pasieks daugiau veikdami drauge su kitais, kad kiekvieno indėlis sustiprės, jei bus puoselėjami draugiški, pagarbūs ir etiški bendradarbiavimo santykiai.
Pilietiškumas. Įsipareigojimas ir rūpinimasis kitais yra raktas į sėkmę. Jei vaikai anksti išmoks elgtis su kitais taip, kaip norėtų, kad elgtųsi su jais, formuosis atsakingas požiūris– pilietiškumo pagrindas į savo veiksmų pasekmes.
Pagrindinis ir vidurinis ugdymas Klaipėdos licėjuje organizuojamas pagal Lietuvos Bendrojo lavinimo mokyklų pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas.
Pagilintas mokymas. Visose Klaipėdos licėjaus klasėse pagilintai mokoma matematikos, gamtos mokslų ir anglų kalbos.
Dvikalbio ugdymo programa realizuojama nuo 5 klasės.
Prieš pamokas ir po pamokų – namų darbų ruoša, mokomųjų dalykų konsultacijos, mokslinė tiriamoji veikla, įvairūs akademinės, meninės, sportinės veiklos būreliai, studijos, edukaciniai projektai, mokykliniai renginiai, ekskursijos.
Įvairi popamokinė veikla padeda kiekvieno mokinio visapusiškam vystymui(si) ir atskleidžia stipriau išreikštus gebėjimus bei talentus.
Ugdymo programos 5-8 klasėse
Mokiniai papildomai gali pasirinkti:
Nuo 9 kl. (I gimnazijos kl.) mokiniai gali pasirinkti šias mokslo krypties ugdymo programas:
Taip pat visiems mokiniams pagal poreikius siūloma pasirinkti įvairių mokomųjų dalykų pagilintas programas (matematikos, chemijos, fizikos, biologijos, geografijos, istorijos, dailės, muzikos ir kt.), mokytis įvairių užsienio kalbų (anglų, vokiečių, prancūzų, rusų, ispanų, italų ir kt.).
Tęsiame lyderystės ir ugdymo karjerai programos realizavimą.
Tarptautinio bakalaureato programos
6-10 klasė (IB MYP). Nuo 2021-2022 mokslo metų Klaipėdos licėjuje bus pradėta vykdyti tarptautinio bakalaureato programa 6-10 klasių mokiniams (IB MYP). Mokymas pagal šią programą vyks lietuvių ir anglų kalbomis taikant dvikalbio ugdymo metodiką. Pirmenybę mokytis pagal šią programą įgyja dvikalbio ugdymo klases baigę pradinių ir 5 klasių mokiniai.
9-10 klasė (parengiamosios klasės). Nuo 9 arba esant laisvų vietų nuo 10 klasės mokiniai gali pasirinkti mokymąsi pagal Tarptautinio bakalaureato (IB) parengiamųjų klasių programą. Mokymas vyksta lietuvių ir anglų kalbomis. Mokiniai susipažįsta su tarptautinio bakalaureato programos filosofija, mokymosi metodais, atsiskaitymų už atliktus darbus tvarka.
11-12 klasė (IB DP). Nuo 11 klasės mokiniai gali tęsti mokymąsi pagal tarptautinio bakalaureato (IB DP) programą. Mokymas(is) pagal šią programą vyksta dvejus metus (11-12 kl.). Baigę mokymą(si) pagal IB DP programą ir išlaikę 6 tarptautinio lygio egzaminus, mokiniai įgyja visame pasaulyje pripažįstamą ir aukštai vertinamą tarptautinio išsilavinimo IB DP diplomą. Toks išsilavinimas – didelė galimybė mokslus tęsti geriausiuose pasaulio universitetuose.
Mokslinė tiriamoji veikla mokykloje
Klaipėdos licėjuje gimnazistai jau nuo pirmos gimnazijos klasės turi galimybę pasirinkti papildomą ugdymo programą (biomedicinos, inžinerijos, visuomenės mokslų ir menų) pagal juos dominančią mokslo kryptį ir taip gilinti savo žinias, tobulinti gebėjimus. Gilinti pasirinktos mokslo krypties žinias mokiniams padeda Klaipėdos licėjuje organizuojama mokinių mokslinė tiriamoji veikla, tapusi neatskiriama viso mokymo(si) proceso Klaipėdos licėjuje dalimi.
Klaipėdos licėjuje organizuojama mokslinė tiriamoji veikla skatina mokinių pažintinį aktyvumą, ugdo intelektualinį kūrybiškumą, padeda kiekvienam mokiniui kuo anksčiau surasti savo interesų sritį ir kryptingai siekti asmeninių tikslų. Mokslo metų pradžioje gimnazistai, pasirinkę mokslinio tiriamojo darbo temą ir darbo vadovą, visus mokslo metus studijuoja mokslinę literatūrą, atlieka mokslinius tyrimus ir rengia baigiamuosius darbus. Mokslo tiriamuosius darbus mokykloje rengia visi gimnazinės pakopos mokiniai. Šis darbas tęsiasi visus mokslo metus. Mokinių darbams vadovauja pačių mokinių pasirinkti mokyklos mokytojai, konsultuoja Klaipėdos universiteto mokslininkai. Baigiamuosius darbus mokiniai pristato tradicinėje Klaipėdos licėjaus mokinių mokslinės tiriamosios veiklos konferencijoje „IEŠKAU. TIRIU. MĄSTAU“. Ši konferencija tapo gražia mokslo šventės tradicija, kuri įprasmina pažinimo aistrą, kūrybinius ieškojimus, darbą, atsakomybę, kūrybos ir atradimo džiaugsmą.
Klaipėdos licėjuje vyrauja susitarimas – visiems mokiniams: ir silpniau besimokantiems, ir turintiems mokymosi sunkumų, suteikiamos lygios galimybės pasiekti sėkmę ir tai yra vienas iš raktų į sėkmingą mokymąsi. Svarbu įvertinti visų mokinių galimybes ir padėti jas atskleisti. Pagerinti mokinių pasiekimus padeda išplėtota mokymosi pagalba. Veiksminga pagalba teikiama mokiniui pamokoje, kai nedelsiant koreguojamas mokinio mokymas(is) optimaliai parenkant mokymosi būdus, pritaikomos individualios mokymo(si) užduotys, renkamasi skirtinga darbo metodika. Mokytojas, pastebėjęs mokinio mokymosi sunkumus, rekomenduoja rinktis tikslingas dalyko konsultacijas grupėse arba pagal individualų mokymo planą.
Sistemingai, atsižvelgiant į individualius mokinių poreikius, vykdoma profesinio konsultavimo ir ugdymo karjerai veikla. Asmenybės augimui didelę įtaką daro ir itin išplėtota neformaliojo švietimo veikla, kuri yra neatsiejama ugdymo dalis, tikslingai orientuota į bendrųjų kompetencijų ugdymą ir sėkmingos asmenybės formavimą.
Klaipėdos licėjuje mokiniai turi galimybę rinktis informacinių technologijų, kalbų, techninės kūrybos, gamtos ir ekologijos, pilietiškumo, sporto ir menų, turizmo ir kt. veiklas.
Taip pat
Teksto kūrimo laboratorija;
Nuo skaitovo iki skaitytojo;
Lego robotika;
Robotika pažengusiems;
Web puslapių kūrimas;
Kelionių geografija;
Italų kalbos būrelis „Benvenuti“;
Jaunimo teatro studija;
Šiuolaikinio šokio grupė;
Dainavimo studija;
Šachmatų būrelis;
Gamtos bičiuliai;
Lėkščiasvydis;
Badmintonas;
Futbolas ir kt.
Mokykloje sistemingai vyksta susitikimai su tėvais, Tėvų dienos, individualūs pokalbiai, psichologų konsultacijos, kuriose analizuojama ir vertinama kiekvieno mokinio pažanga, pasiekimai, lūkesčiai, numatomi tolesni sėkmingo mokymosi žingsniai, kuriama pasitikėjimo kultūra.
Mokykloje kasmet mokiniai renka mokinių prezidentą ir senatą, kurį sudaro mokinių atstovai iš skirtingų klasių. Tai kūrybiška, iniciatyvi komanda, aktyviai dalyvaujanti mokymo organizavimo procesuose, atstovaujanti mokinių interesams, siekianti mokyklos mokinių gyvenimą padaryti įdomesnį ir smagesnį.
Klaipėdos licėjaus mokiniai ir mokytojai jau daug metų dalyvauja tarptautiniuose projektuose ir įvairiose mainų programose. Buvo aplankyta daug šalių – Austrija, Italija, Vokietija, Suomija, Prancūzija, Ispanija, Turkija, Portugalija ir kt. Tokių projektų nauda didžiulė : mokiniai, tobulindami savo užsienio kalbų įgūdžius, gyvai susipažįsta su skirtingų šalių kultūromis, per įvairiausias integruotas meno, inžinerijos, socialines ir sportines veiklas ugdo savo kūrybiškumą, socialines emocines kompetencijas, o pedagogai aktyviai perima ir parveža į Klaipėdos licėjų geriausių Europos mokyklų patirtį.
Tarptautinės mokinių mainų programos padeda mokytis kalbų gyvai, geriau pažįstant tos kalbinės aplinkos kultūrą. Klaipėdos licėjaus vadovų ir užsienio kalbų mokytojų iniciatyva vyksta mokinių ir mokytojų mainai bei bendradarbiavimas su geriausiu Pietų Italijoje, Sicilijoje, veikiančiu Termini Imerese Nicolo Palmeri gamtos mokslų licėjumi, Prancūzijoje garsiu Paryžiaus licėjumi, Suomijos Lapenranta licėjumi, Anglijos St. Edmunds privačiu koledžu, Hallfieldo ir King E‘dvards privačiomis mokyklomis.
Dalyvavimas tarptautiniuose ES projektuose – puikios galimybės tobulėti ne tik mokiniams, bet ir mokytojams. Toks ES projektas kaip „Mokymo proceso modernizavimas – gyvybiškai svarbus šiuolaikinės europietiškos mokyklos veiksnys“ suteikė galimybę savo profesines kompetencijas tobulinti net 18 įvairių mokomųjų dalykų pedagogų, dirbančių 1-12 Klaipėdos licėjaus klasėse. Taip pat Klaipėdos licėjaus vadovai ir mokytojai vykdė stebėsenos vizitus geriausiose Europos mokyklose. Kadangi mokymai Europos šalyse vyksta anglų kalba, licėjaus pedagogai gilindami metodines žinias kartu tobulina ir savo anglų kalbos įgūdžius. Tai itin svarbu Klaipėdos licėjaus pedagogams, šalia valstybinės bendrojo ugdymo programos vykdantiems ir tarptautinio bakalaureato (IB) programą, kurios mokymas vyksta anglų kalba. Visi IB programoje pasiruošę dirbti Klaipėdos licėjaus pedagogai dalyvavo net 31 profesinio vystymosi kursuose įvairiose Europos šalyse, lankė intensyvius anglų kalbos mokymo kursus Lietuvoje ir užsienyje, gavo sertifikatus, patvirtinančius jų kvalifikaciją dirbti pagal Tarptautinio bakalaureato programą. Taip pat beveik visi pedagogai dalyvavo stebėsenos vizituose užsienio mokyklose, kuriose ši programa sėkmingai vykdoma, susipažino su mokyklų, vykdančių IB programas, ugdymo praktika. Mokytojai patirties sėmėsi Suomijoje, Anglijoje, Danijoje, Švedijoje, Italijoje, Vokietijoje, Lenkijoje, Prancūzijoje, Belgijoje ir kt.
Su Suomijos, Prancūzijos ir Anglijos tarptautinio bakalaureato programą vykdančiomis mokyklomis bendradarbiavimas vyksta iki šiol.
Mokykloje tiekiamas tik šviežias ir įvairus maistas. Ypatingas dėmesys skiriamas produktų derinimui.
Vaikams, turintiems alergijų, netoleruojantiems tam tikrų produktų, šeimose pasirinkusiems kitą valgymo filosofiją, sudaromas atskiras mitybos planas.
Klaipėdos licėjus nuotoliniu būdu organizuoja užsienyje gyvenančių lietuvių emigrantų bei mišrių šeimų vaikų ugdymą pagal Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklų ugdymo programas. Mokiniams, besimokantiems nuotoliniu būdu pagal pradinio ir pagrindinio ugdymo programas, yra išduodamas pradinės ar pagrindinio ugdymo klasės baigimo arba baigus visą ugdymo pakopą – pradinio arba pagrindinio ugdymo pakopų baigimo pažymėjimai.
Klaipėdos licėjus organizuoja ir atskirų mokomųjų dalykų (matematikos, lietuvių k. ir kt.) mokymą nuotoliniu būdu. Toks mokymas reikalingas vaikams, kurie užsienyje lanko vietines mokyklas, bet ateityje planuoja grįžti į gyventi į Lietuvą ir lankyti lietuvišką mokyklą.
Mokymas organizuojamas pagal individualius vaiko ugdymo(si) poreikius, sudarant individualų ugdymo(si) planą. Pamokos vyksta pagal iš anksto suderintą tvarkaraštį. Mokinio šeimai lankantis Lietuvoje, mokiniui sudaroma galimybė dalyvauti pamokose, organizuojamose Klaipėdos licėjuje tiesioginio kontakto su mokytoju būdu.
Mokiniai aprūpinami vadovėliais ir kitomis mokymosi priemonėmis ir pratybų sąsiuviniais.