Patyriminė konferencija „IEŠKAU. TIRIU. MĄSTAU.“

Birželio 4 dieną Klaipėdos licėjuje susirinko 6–8 klasių mokiniai, mokytojai ir svečiai į patyriminę bei SaA veiklų konferenciją „Ieškau. Tiriu. Mąstau.“, kurioje visų metų tiriamieji, kūrybiniai ir praktiniai projektai virto gyvais pasakojimais, įkvepiančiais pristatymais ir bendrystės akimirkomis.

Konferenciją vedė doc. dr. Ernesta Molotokienė (KU Filosofijos, menotyros ir komunikacijos katedros vedėja) ir Klaipėdos licėjaus matematikos mokytojas Lukas Vaitkūnas. Renginį sveikinimo žodžiais pradėjo direktorės pavaduotoja ugdymui Elena Burbienė, pabrėždama, kad ši diena – ne tik žinių šventė, bet ir įrodymas, kaip svarbu ugdyti mokinius tiriant ir patiriant.

Pradžią pažymėjo muzikiniai kūriniai „Švelnumas“ ir „Vienam pasaulyje“, sukūrę jaukią, bendrystės kupiną atmosferą. Vėliau doc. dr. Lina Dreižienė paskaitė pranešimą „Kodėl svarbu tyrinėti pasaulį?“, kviesdama mokinius ne tik priimti faktus, bet ir kelti klausimus bei ieškoti atsakymų.

6 klasių mokiniai tyrinėjo saugomų teritorijų augalus, gyvūnus bei paukščius. Mokiniai pristatė savo augalų įvairovės tyrimą, kuriam atlikti surengė išvykas į Kuršių neriją ir Mažosios Lietuvos nacionalinius parkus. Gilinosi į gyvūnų buveinių stebėjimus, susitiko su parko ekologais ir demonstravo trumpametražį filmuką, atskleidusį pažinimo džiaugsmą praktiškai.

7 klasės mokiniai pristatė tyrimą „Lietuvos partizanų keliais“, kuriame pasakojo apie partizanų kovų išsaugojimo svarbą ir būdus pažinti istoriją tiesiogiai – per žygius, muziejų ekskursijas ir susitikimus su gyvais liudininkais. Literatūrinė kompozicija „Apie laisvės kovą ir didvyriškumą“ bei dainos „Miške prie laužo“ ir „Stoviu aš parimus“ sustiprino pranešimų emocinį poveikį ir paskatino susimąstyti apie asmenines vertybes.

8 klasių mokiniai pakvietė klausytojus į tikrą chemijos laboratoriją: mokiniai kalbėjo apie „Astronominius-kosminius atradimus“ ir jų pritaikymą kasdieninėse technologijose; analizavo „Lietuvos technologinius atradimus“ – nuo lazerių fizikos iki medžiagų mokslų; nagrinėjo biotechnologijų pažangą temoje „Nuo žolelės iki vaistų“ ir pristatė drono skrydžio demonstraciją.

Tarptautinio ugdymo MYP klasės savo projektus pristatė anglų kalba, gilindamosi į globalias temas:„Fizinis aktyvumas ir nauda“, „Žmogus kaip pasaulio dalis“, „Forests – Earth’s Lungs“, „Sustainability: Ensuring Sustainable Uses of Food and Clothing Products“, „Forests and Reserves“, „The Importance of Nature and Habitat Preservation“.  Šie pranešimai atskleidė mokinių gebėjimą mąstyti globaliai, reflektuoti apie pasaulines problemas bei lavinti užsienio kalbos įgūdžius.

Patyriminė konferencija „Ieškau. Tiriu. Mąstau.“ tapo ne tik metų pasiekimų apibendrinimu, bet ir įrodymu, kaip svarbu ugdyti savarankiškumą, skatinantį drąsiai imtis iniciatyvos, įsitraukimąirmotyvaciją, susiejant mokymąsi su asmeniniais interesais, kūrybiškumą, leidžiantį eksperimentuoti ir derinti įvairias idėjas, socialinęatsakomybęirempatiją, prisitaikymoiratsparumojausmą.

Ne pirmus metus vykdoma patyriminė veikla Klaipėdos licėjuje tampa ne tik žinių šaltiniu, bet ir gyvu vidinių kompetencijų – motyvacijos, refleksijos, atsakomybės – ugdymo keliu.