Klaipėdos licėjaus bendruomenė: „pandeminiai mokslo metai pakeitė švietimo sistemą“

Praėjusieji mokslo metai švietimo sistemai pažėrė daug neeilinių iššūkių. Nuotolinis mokymas ir įvairūs karantino reikalavimai mokymo įstaigas privertė iš naujo permąstyti ugdymo procesus ir prisitaikyti prie naujos pedagogų darbo ir mokinių rutinos realybės. Tačiau ne visi dėl pandemijos kilusioje sumaištyje įžvelgia tik tamsias spalvas. Švietimo bendruomenės nariai pastebi, kad netradiciniai mokslo metai padėjo paspartinti ir tam tikrus ugdymo tobulinimo procesus.

Metai, kurie pakeis švietimo sistemą

Klaipėdos licėjaus bendruomenės atstovų teigimu, nors šie metai buvo pilni iššūkių, šis laikotarpis gerokai paspartino švietimo sistemos raidos procesus. Pasak licėjaus vadovės dr. Reginos Kontautienės, praėjusieji mokslo metai davė stiprų impulsą švietimo sistemos modernėjimui.

„Nepaisant visų iššūkių, metai licėjaus bendruomenei buvo labai geri. Išmokome naudingų dalykų, tapome dar kūrybiškesni, labiau technologiškai pažengę ir neabejotinai pasisėmėme daug vertingos patirties, kurią ateityje panaudosime tobulinant ugdymo procesą. Tačiau svarbiausia, kad nepametėme pagrindinės savo vertybės – į vaiko sėkmę orientuoto ugdymo idėjos“, – teigė Klaipėdos licėjaus direktorė.

Su šia nuomone sutinka ir licėjaus lietuvių kalbos mokytoja Auksė Norkienė. Jos teigimu, šie metai neplanuotai atskleidė daug anksčiau neišnaudotų ugdymo priemonių, kurias sėkmingai bus galima pritaikyti ir grįžus prie kontaktinio ugdymo modelio.

„Per šiuos mokslo metus ugdymo procese pasiekėme aukštesnį technologinį lygį. Pamokų metų galėjome efektyviau ir operatyviau naudotis įvairiais internetinėje erdvėje prieinamais šaltiniais, išmokome dirbti su moderniomis sistemomis, kurios ateityje palengvins darbą ne tik mokiniams, bet ir pedagogams. Auklėtiniams sakiau, kad jei panaši situacija būtų ištikusi prieš dvidešimt metų, mokymo procesas tikriausiai būtų visiškai nutrūkęs. Tačiau šiandien jis ne tik įmanomas, bet ir tam tikrais aspektais tapo modernesnis“, – mintimis dalijosi pedagogė.

Džiugina vaikų entuziazmas

Klaipėdos licėjaus Pagrindinio ugdymo skyriaus vadovė ir informacinių technologijų mokytoja dr. Ilona Rupšienė sako, kad mokiniams nepritrūko motyvacijos mokytis netradicinėmis aplinkybėmis.

„Didžiuojuosi savo mokiniais, nes šiemet tikrai buvo juntama didelė motyvacija mokytis. Iš jų net sulaukiau pastebėjimų, kad informacinių technologijų mokytis nuotoliniu būdu buvo daug paprasčiau nei būnant klasėje. Tai suprantama, nes dėl nuotolinio ugdymo plačiau pradėtos naudoti šiuolaikinės technologijos suteikė galimybę pedagogams operatyviau reaguoti į mokinių veiksmus pamokų metu. Mokiniai greičiau sulaukdavo grįžtamojo ryšio ir ugdymo procesas tapo produktyvesnis“, – teigė dr. I. Rupšienė.

Išaugusią motyvaciją siekti žinių Klaipėdos licėjaus pedagogai pastebėjo ir pas mažiausius savo auklėtinius. Licėjaus pradinio ugdymo vadovė Elena Burbienė teigė, kad pradinukų mokymo procesas šiemet nenukentėjo tik dėl gero išankstinio pasiruošimo ir didelio mokytojų, vaikų bei jų tėvelių kūrybiškumo.

„Jau prieš pat mokslo metus pradėjome ruošti mūsų pradinukus mokytis nuotoliniu būdu. Supažindinome juos su technologijomis, įvairiomis mokymo sistemomis, daug bendravome ir su tėveliais. Nuotoliniu būdų mokiniai sugebėdavo savarankiškai susiorganizuoti net įvairias temines šventes, kurios mokytojų ir vaikų kūrybiškumo dėka, suteikė daug smagaus laiko“, – procesu dalijasi ugdymo specialistė.

Beveik 300 prizinių vietų olimpiadose ir konkursuose

Nepaisant karantino apribojimų ir pasikeitusių mokymosi sąlygų, praėjusiais mokslo metais Klaipėdos licėjaus mokiniai iškovojo net 289 prizines vietas įvairiuose tarptautiniuose, respublikiniuose ir regioniniuose mokslo konkursuose bei olimpiadose. Net 125-ios iš laimėtų prizinių vietų buvo pirmos.

Žurnalo „Reitingai“ sudarytame geriausių Lietuvos švietimo įstaigų sąrašuose Klaipėdos licėjus šiemet išlaikė lyderio poziciją tarp 368 šalies gimnazijų, kurios nevykdo mokinių atrankos.

Prie tokio įvertimo svariai prisidėjo ir 2020 m. valstybinių brandos egzaminų sesijos rezultatai. Jos metu Klaipėdos licėjaus mokiniai fiksavo aukštus balų vidurkius matematikos (86 balai), anglų kalbos (97 balai), informacinių technologijų (90 balų), biologijos (94 balai), chemijos (98 balai) bei kitų disciplinų egzaminuose.

Bendras Klaipėdos licėjaus mokinių brandos egzaminų rezultatų vidurkis siekė net 88 balus, o anglų kalbos egzaminą maksimaliu 100-o balų rezultatu išlaikė daugiau nei pusė jį pasirinkusių (16 iš 31) licėjaus auklėtinių.

Kaip teigė Klaipėdos licėjaus tarptautinio bakalaureato programų vadovė Ramunė Petrauskienė, geri moksliniai rezultatai yra kryptingo darbo išraiška.

„Smagu, kad ugdymo rezultatai kasmet gėrėja nepaisant visų išorinių aplinkybių. Tam didžiausios įtakos tikriausiai turi ir licėjaus ilgalaikės strategijos vizija. Jau ne vienerius metus vykdome tarptautinio bakalaureato programą ir ši sistema bei jos reikalavimai mums padeda nenukrypti nuo kurso“, – teigė R. Petrauskienė.

Po netradicinių metų – išskirtinė šventė

Kasmet mokslo metų pabaigoje Klaipėdos licėjus rengia tradicinę „Mėlynojo kilimo“ ceremoniją, kurioje už įvairius pasiekimus pagerbiami licėjaus auklėtiniai ir bendruomenės nariai. Praėjusiais metais dėl karantino apribojimų šventė vyko nuotoliniu būdu, šiemet ceremonija vėl grįžo prie įprasto formato.

Birželio 3 d. licėjaus apdovanojimai įvyko Klaipėdos koncertų salės vasaros estradoje. Kaip teigė licėjaus bendruomenės narys ir renginio režisierius Tomas Jašinskas, tai buvo pirmoji „Mėlynojo kilimo“ šventė po atviru dangumi.

„Pirmaisiais metais ši ceremonija buvo rengiama Klaipėdos universiteto Menų fakulteto koncertų salėje. Galiu tik pasidžiaugti, kad tokias vietas mes išaugome ir šiandien šiai šventei jau reikalingos atviros ir plačios erdvės“, – teigė T. Jašinskas.

Prieš renginį mintimis apie praėjusius mokslo metus pasidalino ir Klaipėdos licėjaus pagrindinio ugdymo skyriaus vadovė Inga Navickaitė. Ugdymo specialistės teigimu, šie metai buvo priverstinio lūžio metais licėjui ir visai Lietuvos švietimo sistemai.

„Šiemet kaip niekada daug turėjome susirinkimų su tėvais. Siekėme užtikrinti vaikams kuo geresnes mokymosi sąlygas ir kuo palankesnę emocinę atmosferą ugdymo procese. Džiugu, kad ir tėvai aktyviai prisidėjo prie mūsų iniciatyvų ir pasiūlymų. Iš mokinių tėvų dažnai girdžiu padrąsinimų ir palinkėjimų, kad kiti metai būtų lengvesni. Tačiau tiesa ta, kad šie metai licėjui buvo puikūs visose srityse. Per juos mes stipriai paaugome. Tad net ir pasibaigus karantinui, jau turėsime visai kitokį požiūrį į daugelį ugdymo procesų“, – teigė I. Navickaitė.

„Mėlynojo kilimo“ ceremonijos metu apdovanojimai buvo įteikti gabiausiems licėjaus mokiniams ir įvairių socialinių iniciatyvų organizatoriams ir dalyviams. Renginio metu pagerbti ir tradicinių Metų mokslo, meno lyderiai, Metų savanorio, Metų mokytojo bei kitų nominacijų nugalėtojai.

Šventėje dalyvavo svečiai iš Klaipėdos miesto savivaldybės, Klaipėdos universiteto, dvasininkai iš Šv. Kazimiero bažnyčios ir Pranciškonų vienuolyno. Bendruomenę sveikino ir Švietimo ir mokslo ministerijos atstovė Klaipėdoje Virginija Kazakauskienė, o padėkos žodžių negailėjo ir mokinių tėvai.

Renginio metu savo meninius pasirodymus surengė licėjaus auklėtiniai, o vakaro muzikine dalimi pasirūpino klaipėdiečių muzikos grupė „Discovery“.

Šiemet Klaipėdos licėjus organizuoja dvi „Mėlynojo kilimo“ ceremonijas. Pirmajame renginyje buvo pagerbti 5-12 klasių mokiniai bei pedagogai, o birželio 10 d. savo šventės Klaipėdos koncertų salės vasaros estradoje sulauks ir pradinių klasių moksleiviai bei jų mokytojai.