Susitikimas su muzike dr. Leslie Hart iš Stanfordo universiteto

Susitikimas su muzike dr. Leslie Hart iš Stanfordo universiteto – apie darželį, kuriame vaikai auga laisvėje ir tyrinėjimuose.

Dr. Leslie Hart – ilgametė muzikos ugdytoja, kuri žaismingai vedė ir stebėjo muzikos pamokas mūsų mažiesiems Mažajame Klaipėdos licėjuje. Ji pasidalijo savo darbo patirtimi iš itin populiaraus „Bing Nursery School“ – laboratorinio vaikų darželio Stanfordo universitete Silicio slėnyje Kalifornijoje, veikiančio jau beveik 60 metų ir šiuo metu ugdančio daugiau nei 400 mažamečių.

Šis darželis žavi savo laisve, pagarba vaikui ir išskirtiniu požiūriu į ugdymą.

Keletas esminių bruožų, kurie pasirodė įdomūs:

🌿Visi vaikai darželį lanko pusdieniais – rytais arba po pietų.

🌿Vienoje klasėje – apie 36 vaikai ir  6 mokytojos.

🌿Nėra griežto dienotvarkės plano – tik dvi privalomos veiklos: užkandžiai ir pasakos ratas. Visa kita – laisvai pasirenkama.

🌿Vaikai patys renkasi veiklas ir klasėse juda laisvai, o mokytojai stebi, kad kiekvienas pabandytų įvairias sritis.

🌿Daugiausia veiklų vyksta per žaidimą, tyrinėjimą ir patirtį, vadovaujantis Reggio Emilia filosofija ir STREAM metodais

🌿Dažniausios temos – gamtos pažinimas, kurį lemia pačių vaikų smalsumas (pvz., jei vaikus domina drugeliai – tai gali tapti visos savaitės ar net mėnesio tema).

🌿Nuolat prieinamos medžiagos: molio, smėlio, kaladėlių, plastilino, dažų – vaikams leidžiama kurti kada tik jie nori.

🌿Daug laiko praleidžiama lauke, kiekviena klasė turi tiesioginį išėjimą į kiemą.

🌿Akademiniai pasiekimai nefiksuojami, tačiau vaikai mokyklą pasiekia turėdami stiprius pradmenis – per natūralų procesą.

🌿Mokytojai nekalba apie bausmes ar pasekmes, bet padeda vaikams reflektuoti, įvardyti emocijas, suprasti draugo jausmus.

🌿Kiekvienas mokytojas turi 3 laisvus pusdienius pasiruošimui, o per metus veda bent vieną užsiėmimą tėvams.

🌿Tėvams kas savaitę rengiami užsiėmimai apie santykius, vaikų raidą, mokymąsi namuose.

Tai buvo įdomus susitikimas, leidžiantis pajausti bendrystę bei įkvėpimą tyrinėti ir taikyti pažangiausias ugdymo praktikas savo aplinkoje. Tokie susitikimai skatina drąsiau ieškoti kūrybiškų sprendimų ir kurti erdves, kuriose vaikų smalsumas tampa svarbiausiu mokymosi varikliu.