Vaikas – ugdymo centras
Ugdymas moksliškai pagrįstas
Integralumas
Kontekstualumas
Į vaiko sėkmę orientuotas ugdymas(is)
Žaidimas – kaip ugdymo(si) metodas
Vaizduotė
Socialinis ir emocinis ugdymas (SEU)
Akademiniai gebėjimai
Ugdymo tęstinumas
Siekti, kad kiekvienas Klaipėdos licėjaus vaikas būtų asmenybė, trokštanti pažinti, gebanti kurti, išsiskirianti pasiekimais.
Ugdyti smalsią, kūrybingą ir aktyvią asmenybę, stiprinti asmens laimei ir sėkmei svarbius gebėjimus, atskleisti ir plėtoti vaikų talentus, kurie padėtų pasiekti išskirtinių pasiekimų.
Savarankiškumas. Mes tikime, kad kiekvieno vaiko intelektinis augimas prasideda nuo gebėjimo savarankiškai ieškoti sprendimų, turėti savo nuomonę, mokėti išgirsti kitas nuomones ir ieškoti konsensuso.
Darbštumas. Ateitis prasideda dabar. Ugdydami ateities lyderius turime suformuoti teisingą požiūrį, kad geriausiems rezultatams pasiekti reikia ilgalaikių tęstinių pastangų ir pasišventimo.
Draugiškumas. Vaikai anksti turi suprasti ir pajausti, kad gyvenime jie visada pasieks daugiau veikdami drauge su kitais, kad kiekvieno indėlis sustiprės, jei bus puoselėjami draugiški, pagarbūs ir etiški bendradarbiavimo santykiai.
Pilietiškumas. Įsipareigojimas ir rūpestis kitais yra raktas į sėkmę. Jei vaikai anksti išmoks elgtis su kitais taip, kaip norėtų, kad elgtųsi su jais, formuosis atsakingas požiūris į savo veiksmų pasėkmes – pilietiškumo pagrindas.
Klaipėdos licėjus veikia trijuose pastatuose Klaipėdos mieste.
Mokiniai mokosi aukščiausius tarptautinius standartus atitinkančioje modernioje, nuolat atnaujinamoje ugdymo(si) aplinkoje. Mokykloje įrengti specializuoti kabinetai, gamtos mokslų laboratorija, robotikos, inžinerijos laboratorijos, muzikos ir dailės kūrybinės erdvės. Mokymo(si) klasės įrengtos, atsižvelgiant į vaikų ugdymo(si) poreikius ir mokymo programos keliamus reikalavimus. Mokykla turi sporto ir choreografijos klases, teatro pamokoms bei renginiams – aktų sales.
Mokomasi ne tik klasėse, bet ir kitose ugdymui pritaikytose erdvėse: naujai įrengtoje brolio pranciškono Sigito Benedikto Jurčio vardo bibliotekoje – skaitykloje, netradicinėje edukacinėje erdvėje „Avilys“, profesionalių dailininkų paveikslų ekspozicijomis puoštuose mokyklos holuose. Mokyklos erdvėse nuolat eksponuojami profesionalių menininkų darbai – atsinaujinanti unikali Klaipėdos licėjaus paveikslų galerija kuria išskirtinę meninę edukacinę aplinką.
Mažiesiems ir pradinių klasių mokiniams mokymo klasės pritaikytos jų poreikiams. Patiems mažiausiems edukacinės erdvės buvo kuriamos taip, kad primintų namų aplinką, o pradinių klasių mokinių mokomieji kabinetai labiau primena akademišką aplinką. Kabinetai suskirstyti aukštais pagal klases, kad viename aukšte mokytųsi to paties amžiaus mokiniai. Klasėse gausu didaktinės medžiagos, mokinių darbų. Pradinių klasių mokiniai naudojasi įvairiais specializuotais kabinetais. Labiausiai mokinių mėgiama – robotikos laboratorija. Mokykloje sukurtos žaismingos interaktyvios erdvės aktyviam ir ramiam poilsiui pertraukų metu. Patys mažiausieji lauko užsiėmimams bei žaidimams gryname ore turi uždarą kiemą, pajūrį. Vyresniems mokiniams didelėje mokyklos teritorijoje gali vykti ir pamokos, ir įvairios rekreacinės veiklos pertraukų metu bei po pamokų.
Moksleiviams sistemingai organizuojamos netradicinio ugdymo dienos, kurių metu jie vyksta į ekskursijas visoje Lietuvoje, lankosi muziejuose, galerijose, parkuose, įvairiose įmonėse ir organizacijose. Moksleiviai sistemingai lanko kultūrinius renginius savo mieste bei kituose šalies ir užsienio miestuose.
Ugdymo(si) aplinkos keitimas praturtina ugdymo procesą, sudaro daugiau galimybių patyriminei veiklai, daro mokymą(si) įdomesnį, skatina mokinių pažintinį aktyvumą.
Klaipėdos licėjuje vykdoma akredituota Tarptautinio bakalaureato (TB) diplomo programa – paskutinių vidurinės mokyklos metų ugdymo programa, skirta 11-12 (III-IV) klasės mokiniams. TB – aukštais akademiniais reikalavimais, subalansuotu ugdymo turiniu bei patikimu vertinimu pasižyminti programa – padeda mokiniams tinkamai pasiruošti studijoms aukštojoje mokykloje ir tolesniam gyvenimui. Tarptautinio bakalaureato diplomą pripažįsta ir vertina geriausi pasaulio universitetai.
Tarptautinio bakalaureato organizacija (TBO) įkurta 1968 m. Ženevoje. Šiuo metu IBO priklauso 2580 mokyklų 134 pasaulio šalyse.
TB ugdymo principai
Visame pasaulyje pagal Tarptautinio bakalaureato programas dirbančių mokyklų mokiniams padedama tapti aktyviais, savarankiškais, siekiančiais atrasti ir ištirti naujus dalykus, didelis dėmesys skiriamas socialinių emocinių kompetencijų ugdymui. Programa padeda ugdyti mokinių principingumą, atvirumą pasauliui, skatina tapti visapusiškais ir savikritiškais (mokomi įvertinti savo mokymo(si) patirtį, suvokti savo stipriąsias puses ir trūkumus) ir tobulėti.
Pasirengti mokymuisi pagal TB programą galima Klaipėdos licėjaus parengiamosiose (pre IB) klasėse. Jos organizuojamos 9-10 (I-II gimnazijos) klasių mokiniams.